[Passat 3c2] co sie mogło wysypać...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • prus
    Classic
    • 2009
    • 30

    [Passat 3c2] co sie mogło wysypać...

    bartoszklos1, Podejdź do koła i kopnij w oponę czy słyszysz dzwonienie,jeśli tak to stawiam na klocki hamulcowe,a dokładnie te wąsy co są przymocowane do klocków.
  • Geralt
    Rider
    S_OCP Member
    • 2007
    • 589

    #2
    [Passat 3c2] co sie mogło wysypać...

    Witam
    Na wstępie przepraszam że w wątku o O2 ale chyba troubleshooting/elektronika najbliższy temu modelowi passata...

    w skrócie:
    miesiąc temu kupiłem w Irlandii passata B6 2006r BXE, spisywał się dobrze więc po tygodniu chip tunning - po nim na kompie nie pokazywały się dodatkowe błędy (odkąd go mam były zawsze 3: silniczek obiegu zamkniętego klimatyzacji, nagrzewnica elektryczna i świeca żarowa na 4 cylindrze) - tydzień temu wymieniłem w nim klocki z tyłu (zgodnie z procedurą), wszystko było ok - zrobiłem z 300km po czym wczoraj pojechaliśmy "na wycieczkę", auto jechało bezproblemowo jakieś 150km, dojechaliśmy do celu (pewne ruiny opactwa na dużym wzniesieniu) wyłączyłem auto i po ponownym uruchomieniu "zaczął się koncert" - migająca kontrolka hamulca + nie ustający dźwięk jak przy zapięciu pasów (dodam że auto wyposażone w elektroniczny hamulec postojowy/awaryjny)... pomyślałem że "ostro pod górę więc może płyn hamulcowy" - na szczęście miałem w bagażniku 1/2 litra, dolałem "do pełna" ale wciąż to samo... praktyczny test hamowania: wszystko ok, silnik ciągnie jak zawsze, test hamulca ręcznego - działa, nie ściąga w żadną stronę - puszcza tez bez problemu... - pierwsza myśl: bezpieczniki, sprawdziłem wszystkie - całość ok...
    odpięta klema + akumulatora na ~2minuty - bez zmian... poddałem się i w akompaniamencie muzyki powoli wróciłem do domu.

    Podłączyłem pod VAG i oniemiałem:


    Sunday,09,March,2014,15:45:09:46862
    VCDS Version: Beta 912.0

    Address 53: Parking Brake Labels: 3C0-907-801-53.lbl
    Control Module Part Number: 3C0 907 801 G HW: 3C0 907 801 G
    Component and/or Version: EPB VD8HC005 013 0005
    Software Coding: 0000011
    Work Shop Code: WSC 00430 209 84761
    Fault Codes have been Erased

    1 Fault Found:
    02433 - Supply Voltage for Right Parking Brake Motor (V283)
    012 - Electrical Fault in Circuit - MIL ON
    Freeze Frame:
    Fault Status: 11111100
    Fault Priority: 1
    Fault Frequency: 13
    Reset counter: 39
    Mileage: 227112 km
    Time Indication: 0
    Date: 2000.00.00
    Time: 12:48:11

    Freeze Frame:
    Voltage: 12.73 V
    Count: 87





    VCDS Version: Beta 912.0
    Data version: 20091201

    Sunday,09,March,2014,15:50:00:46862

    Chassis Type: 3C0
    Scan: 01 03 08 09 15 16 17 19 25 42 44 46 52 53 56 62 72 7D

    VIN: WVWZZZ3CZ6P216661 Mileage: 227200km/141175miles

    00-Steering Angle Sensor -- Status: OK 0000
    01-Engine -- Status: Sporadic communication error 1000
    03-ABS Brakes -- Status: Malfunction 0010
    08-Auto HVAC -- Status: Malfunction 0010
    09-Cent. Elect. -- Status: Malfunction 0010
    15-Airbags -- Status: OK 0000
    16-Steering wheel -- Status: OK 0000
    17-Instruments -- Status: Malfunction 0010
    19-CAN Gateway -- Status: Malfunction 0010
    25-Immobilizer -- Status: OK 0000
    42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
    44-Steering Assist -- Status: OK 0000
    46-Central Conv. -- Status: OK 0000
    52-Door Elect, Pass. -- Status: Malfunction 0010
    53-Parking Brake -- Status: Malfunction 0010
    56-Radio -- Status: OK 0000
    62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
    72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000
    7D-Aux. Heat -- Status: Malfunction 0010

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl
    Part No SW: 03G 906 021 LR HW: 03G 906 021 LR
    Component: R4 1,9L EDC G000SG 8959
    Revision: --H02--- Serial number: VWZCZ000000000
    Coding: 0000071
    Shop #: WSC 66565 257 00032

    No fault code found.
    Readiness: 0 0 0 0 X

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 03: ABS Brakes Labels: 3C0-614-095-C2.lbl
    Part No SW: 3C0 614 095 P HW: 3C0 614 095 P
    Component: ESP 440 C2 H015 0004
    Revision: H015 Serial number: 0100003002
    Coding: 0013569
    Shop #: WSC 00028 028 00001

    1 Fault Found:
    01314 - Engine Control Module
    008 - Implausible Signal - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00101000
    Fault Priority: 3
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 60
    Mileage: 225400 km
    Time Indication: 0
    Date: 2000.00.00
    Time: 11:05:31


    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 08: Auto HVAC Labels: 3C0-907-044.lbl
    Part No SW: 3C0 907 044 AA HW: 3C0 907 044 AA
    Component: ClimatronicPQ46 050 0404
    Revision: 00050005 Serial number: 00000000000000
    Shop #: WSC 00000 000 00000

    2 Faults Found:
    01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
    000 - -
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01110000
    Fault Priority: 3
    Fault Frequency: 128
    Reset counter: 39
    Mileage: 225351 km
    Time Indication: 0
    Date: 2000.00.00
    Time: 00:56:10

    01314 - Engine Control Module
    004 - No Signal/Communication - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00100100
    Fault Priority: 5
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 60
    Mileage: 225400 km
    Time Indication: 0
    Date: 2000.00.00
    Time: 11:05:34


    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 09: Cent. Elect. Labels: 3C0-937-049-23-H.lbl
    Part No SW: 3C0 937 049 J HW: 3C0 937 049 J
    Component: Bordnetz-SG H37 1301
    Revision: 00H37000 Serial number: 00000004090639
    Coding: 03800F0700041A00000A00000F00000000085D435C0000
    Shop #: WSC 00028 028 00001

    Component: Fehler Lin-Slave 01

    3 Faults Found:
    02071 - Local Databus
    004 - No Signal/Communication
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01100100
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 39
    Mileage: 227120 km
    Time Indication: 0

    Freeze Frame:
    ON
    Voltage: 14.25 V
    ON
    ON
    OFF
    OFF
    OFF

    01314 - Engine Control Module
    004 - No Signal/Communication - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00100100
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 60
    Mileage: 225400 km
    Time Indication: 0

    Freeze Frame:
    ON
    Voltage: 12.05 V
    ON
    ON
    OFF
    OFF
    OFF

    00153 - Windshield Wiper Motor; Driver Side (V216)
    004 - No Signal/Communication
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01100100
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 39
    Mileage: 227120 km
    Time Indication: 0

    Freeze Frame:
    ON
    Voltage: 14.25 V
    ON
    ON
    OFF
    OFF
    OFF


    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 15: Airbags Labels: 3C0-909-605.lbl
    Part No SW: 3C0 909 605 J HW: 3C0 909 605 J
    Component: 05 AIRBAG VW8 029 2521
    Revision: 09029000 Serial number: 003A2PMYVWSF
    Coding: 0012341
    Shop #: WSC 00028 028 00001

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 16: Steering wheel Labels: 3C0-953-549-SW20.lbl
    Part No SW: 3C0 953 549 A HW: 3C0 953 549 A
    Component: Lenksäulenmodul 005 0010
    Revision: 00005000 Serial number: 3C5953507B
    Coding: 0000011
    Shop #: WSC 00028 028 00001

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 17: Instruments Labels: 3C0-920-xxx-17.lbl
    Part No SW: 3C0 920 851 M HW: 3C0 920 851 M
    Component: KOMBIINSTRUMENT VD1 4242
    Revision: V0044000 Serial number: 00000000000000
    Coding: 0007105
    Shop #: WSC 73430 210 01865

    1 Fault Found:
    01314 - Engine Control Module
    004 - No Signal/Communication - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00100100
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 79
    Mileage: 225400 km
    Time Indication: 0
    Date: 2000.00.00
    Time: 11:05:32


    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 19: CAN Gateway Labels: 3C0-907-530.lbl
    Part No SW: 3C0 907 530 C HW: 3C0 907 951 A
    Component: Gateway 007 0040
    Revision: 00007000 Serial number: 0700C063310084
    Coding: 3DFD2C04C21003
    Shop #: WSC 00028 028 00001

    1 Fault Found:
    01314 - Engine Control Module
    004 - No Signal/Communication - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00100100
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 60
    Mileage: 225400 km
    Time Indication: 0
    Date: 2000.00.00
    Time: 11:05:32


    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 25: Immobilizer Labels: 3C0-959-433-25.lbl
    Part No SW: 3C0 959 433 K HW: 3C0 959 433 K
    Component: IMMO 038 0367
    Revision: 00038000 Serial number: VWZCZ000000000
    Shop #: WSC 131071 1023 2097151

    Part No: 3C0 905 861 D
    Component: ELV 024 0370
    3C0905861D ELV 024 0370

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 42: Door Elect, Driver Labels: 1K0-959-701-MIN2.lbl
    Part No: 1K0 959 701 K
    Component: Tuer-SG 024 2802
    Coding: 0000693
    Shop #: WSC 00028 028 00001

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 44: Steering Assist Labels: 1Kx-909-14x.lbl
    Part No: 1K2 909 144 K
    Component: EPS_ZFLS Kl.5 D06 1701
    Shop #: WSC 00000 000 00000

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 46: Central Conv. Labels: 3C0-959-433-46.clb
    Part No SW: 3C0 959 433 K HW: 3C0 959 433 K
    Component: KSG PQ46 ELV 038 0455
    Revision: 00038000 Serial number: VWZCZ000000000
    Coding: 00910A0801860E763804941570085F0B003C80
    Shop #: WSC 00028 028 00001

    Component: Sounder n.mounted

    Component: NGS n.mounted

    Component: IRUE n.mounted

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 52: Door Elect, Pass. Labels: 1K0-959-702-MIN2.lbl
    Part No: 1K0 959 702 K
    Component: Tuer-SG 024 2802
    Coding: 0000692
    Shop #: WSC 00028 028 00001

    1 Fault Found:
    00933 - Electric Window Motor; Passenger Side (V148)
    005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation - Intermittent

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 53: Parking Brake Labels: 3C0-907-801-53.lbl
    Part No SW: 3C0 907 801 G HW: 3C0 907 801 G
    Component: EPB VD8HC005 013 0005
    Revision: 013
    Coding: 0000011
    Shop #: WSC 00430 209 84761

    2 Faults Found:
    02433 - Supply Voltage for Right Parking Brake Motor (V283)
    012 - Electrical Fault in Circuit - MIL ON
    Freeze Frame:
    Fault Status: 11101100
    Fault Priority: 1
    Fault Frequency: 14
    Reset counter: 39
    Mileage: 227112 km
    Time Indication: 0
    Date: 2000.00.00
    Time: 12:48:11

    Freeze Frame:
    Voltage: 12.73 V
    Count: 87

    02844 - Lamp for Automatic Parking Function
    009 - Open or Short to Ground - MIL ON
    Freeze Frame:
    Fault Status: 11101001
    Fault Priority: 4
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 39
    Mileage: 227200 km
    Time Indication: 0
    Date: 2000.00.00
    Time: 12:07:35

    Freeze Frame:
    Voltage: 12.32 V
    Count: 64


    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 56: Radio Labels: 1K0-035-1xx-56.lbl
    Part No: 1K0 035 186 P
    Component: Radio GR0 015 0019
    Revision: 0001503S Serial number: VWZ2Z2F4601876
    Coding: 0040400
    Shop #: WSC 00028 028 00001

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 62: Door, Rear Left Labels: 1K0-959-703-GEN2.lbl
    Part No: 1K0 959 703 F
    Component: Tuer-SG 021 2436
    Coding: 0000144
    Shop #: WSC 00028 028 00001

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 72: Door, Rear Right Labels: 1K0-959-704-GEN2.lbl
    Part No: 1K0 959 704 F
    Component: Tuer-SG 021 2436
    Coding: 0000144
    Shop #: WSC 00028 028 00001

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 7D: Aux. Heat Labels: 1K0-963-235.lbl
    Part No SW: 1K0 963 235 E HW: 1K0 963 235 E
    Component: PTC-Element 0404
    Revision: 00800000 Serial number:
    Shop #: WSC 00000 000 00000

    1 Fault Found:
    00361 - Heater Element for Auxiliary Heater (Z35)
    014 - Defective

    End ---------------------------------------------------------------------


    Przejrzałem błędy i osłupiałem bo z 3 widzę całą litanię nowych...
    próbowałem je wykasować ale powracają - najbardziej mnie zaskoczyła awaria silniczka wycieraczek (działały dosłownie 20min przez awarią hamulca - musiałem spryskać szyby) teraz brak odpowiedzi...
    odłączyłem + akumulatora, jeszcze raz wyjąłem, sprawdziłem -> włożyłem z powrotem wszystkie bezpieczniki + przekaźnik w puszce pod maską (passat ma 2 puszki z bezpiecznikami) - 30A bezpiecznik F20 czy F22 (S20-S22) jest ok, po podpięciu aku wciąż to samo... wyczytałem że być może padł przycisk hamulca (ponoć częsta usterka) - na razie nie miałem jak sprawdzić, VAG -> 53 -> hamulec ręczny -> adaptacja 007 (otwarcie silniczka) działało, -> 006 zamknięcie - działało, -> 010 (kalibracja) nie działa, po operacji nie działało ponownie 006/007 - do odłączenia klem.
    wycieraczki martwe - nawet nie drgną, rozebrałem część podszybia (ciężko to zrobić z wycieraczkami a nie wziąłem kluczy ops: ) i nie widzę żadnych poluzowanych kabli/wtyczek czy coś... bezpieczniki ok, nic nie sygnalizuje nie zakniętej maski (google sugerowało "engine hood Switch")
    praktyczny test hamulców - oprócz dźwięku beepera i migających 3 kontrolek wszystko ok...
    zrobiło się ciemno więc na wczoraj sobie dopuściłem - dziś pięta palce do pracy (na szczęście 15min z buta) i po powrocie chciałbym coś z tym fantem zrobić...

    pytanie:
    czy macie pomysła co mogło paść lub co wiąże z sobą wszystkie nowe usterki? (przypuszczam że coś z CAN ale nie bardzo się na tym znam...) w Polsce podjechałbym do mechanika ale tu za naprawę pewnie by krzyknęli z 1000E (wymiana samego oleju kosztuje 30E)

    dodatkowe pytanie: czy ma znaczenie że odpinałem klemę + a nie masę - jeśli tak czy kompletne odłączenie akumulatora na kilka godzin może pomóc? (ile trzeba aby się wyzerowała pamięć podręczna kompa? - czyli błędy)
    pozdrawiam
    Adam W.

    Komentarz

    • kecaj
      RS
      • 2009
      • 1511
      • Superb II (3T4)

      #3
      Geralt, na szybko to zobacz bezpiecznik od spryskiwaczy szyb. Z nim połączenie mają przekaźniki od wycieraczki.
      Akumulator odepnij na 1,5h (ostatnio jeden ze sterowników mi tak długo trzymał w Passacie)
      Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

      Komentarz

      • TomekRs
        RS
        • 2011
        • 1670

        #4
        Jezeli jest to usterka stala, czyli cos sie przepalilo badz uszkodzilo, to odlaczenie akumulatora nic nie da.

        02433 - Supply Voltage for Right Parking Brake Motor (V283)
        Podejrzewam, ze to po wymianie klockow. Pewnie nie bylo robione w ASO?
        Bład zasilania prawego silnika postojowego.
        Sprawdz zaciski i przeczysc je bo moze gdzies jest paproch jakis i sygnal nie dochodzi do czujnika.
        Sprawdz jeszcze sam przycisk bo tez podobno byla jakas akcja z zmiana oprogramowania jak i wymiana samego przycisku.

        edit
        prawdopodobnie wtyczki od zaciskow do wymiany.
        Czesta usterka przy druciarskiej wymianie klockow/tarczy.

        Komentarz

        • Geralt
          Rider
          S_OCP Member
          • 2007
          • 589

          #5
          Zamieszczone przez kecaj
          Geralt, na szybko to zobacz bezpiecznik od spryskiwaczy szyb. Z nim połączenie mają przekaźniki od wycieraczki.
          Akumulator odepnij na 1,5h (ostatnio jeden ze sterowników mi tak długo trzymał w Passacie)

          spryskiwacz szyb działa - jedynie wycieraczki stoją w miejscu ale spoko sprawdzę za kilka godzin, w którym miejscu jest ten bezpiecznik? - jak pisałem sprawdziłem wszystkie w skrzynce od kierowcy i skrzynce przy akumulatorze

          http://www.slideshare.net/vwmaster/v...fuses-overview (o które dokładnie chodzi?)

          klocki wymieniałem sam, podłączanie VAG -> 007 -> wymiana obu stron -> 006 -> 010 wszystko było ok, ręcznego używałem z ~5x od wymiany i było ok, jedyne co zauważyłem to chyba lekko zapieczone tłoczki - w zestawie który mam nie było klucza z 3 pinami pasującego do tych tłoczków więc musiałem się posiłkować żabką + duży ścisk stolarki i szło opornie le po robocie sprawdziłem kable - wyglądało że nic nie oderwałem/uszkodziłem (żadne "wtyczki" nie były odłączane więc to raczej nie paproch) - zgodzę się że mechanikiem nie jestem ale starałem się nic nie uszkodzić a o niekompatybilności zestawu (który pasował i do octavii i b5 i b5fl) przekonałem się po rozkręceniu całości (zamiast 1h robiłem to z ~3h zanim kumpel powiedział "patent z żabką") - jedyne co uszkodziłem to ~4mm pęknięcie gumowej osłonki tłoczka... co do wtyków zacisków nie wiem - możesz mieć rację ale jak to powiązać z innymi błędami? (nieszczęśliwy zbieg okoliczności?)

          [ Dodano: Pon 10 Mar, 14 15:48 ]
          ps:
          to że przez tydzień po wymianie klocków nie było problemu nie ma znaczenia? (chodzi że wspomniałeś o dodatkowym prostowniku 12V - przed wymianą miałem trasę ~120km zakładam że akumulator był dobrze naładowany fakt prostownika nie miałem, VAG nie pokazywał błędów, kalibracja przeszła ok)
          pozdrawiam
          Adam W.

          Komentarz

          • krzynol
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 10972
            • Superb II combi (3T5)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

            #6
            przyjrzyj się wiązce na podszybiu, czy nie ma gdzieś przetarć...
            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
            poprzednie modele:
            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

            Komentarz

            • Geralt
              Rider
              S_OCP Member
              • 2007
              • 589

              #7
              Zamieszczone przez krzynol
              przyjrzyj się wiązce na podszybiu, czy nie ma gdzieś przetarć...
              patrzyłem wczoraj - nic podejrzanego nie zauważyłem ale dziś wezmę walizkę narzędziową i zdemontuje plastiki może coś znajdę...
              pozdrawiam
              Adam W.

              Komentarz

              • kowal 2002
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 5161

                #8
                Geralt, błędy w centralnej elektryce (09) są spowodowane usterką na magistrali LIN ( wiszą na niej silniczek wycieraczek i czujnik deszczu zmierzchu ).

                Wszystkie błędy wynikające z komunikacji z ECU silnika wystąpiły raz przy przebiegu 225400 km ( przypomnij sobie co robiłeś przy tym przebiegu - może odłączenie aku/jakiś bezpieczników itp ).

                227112 km - awaria zasilania na prawym hamulcu postojowym

                227120 km - awaria magistrali LIN i błąd silniczka wycieraczek

                227200 km - awaria 02844 - Lamp for Automatic Parking Function - Open or Short to Ground ( sprawdź czy działa włącznik świateł hamowania moduł Hamulca postojowego-> Bloki Pomiarowe -> blok 003,1 )

                Jak te przebiegi mają się do momentu wymiany klocków?

                BTW. Masz Auto hold czy nie?
                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                Komentarz

                • Geralt
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 589

                  #9
                  Zamieszczone przez kowal 2002
                  Geralt, błędy w centralnej elektryce (09) są spowodowane usterką na magistrali LIN ( wiszą na niej silniczek wycieraczek i czujnik deszczu zmierzchu ).

                  Wszystkie błędy wynikające z komunikacji z ECU silnika wystąpiły raz przy przebiegu 225400 km ( przypomnij sobie co robiłeś przy tym przebiegu - może odłączenie aku/jakiś bezpieczników itp ).

                  227112 km - awaria zasilania na prawym hamulcu postojowym

                  227120 km - awaria magistrali LIN i błąd silniczka wycieraczek

                  227200 km - awaria 02844 - Lamp for Automatic Parking Function - Open or Short to Ground ( sprawdź czy działa włącznik świateł hamowania moduł Hamulca postojowego-> Bloki Pomiarowe -> blok 003,1 )

                  Jak te przebiegi mają się do momentu wymiany klocków?

                  BTW. Masz Auto hold czy nie?

                  dziękuję za odpowiedź - niestety przeczytałem dopiero po powrocie do domu...
                  odnośnie pytań:


                  227112 km - awaria zasilania na prawym hamulcu postojowym - skoro skan który wkleiłem jest przy przebiegu 227200 to jedyne logiczne wytłumaczenie to właśnie podjechanie na ten nieszczęsny parking na wzgórzu

                  227120 km - awaria magistrali LIN i błąd silniczka wycieraczek - tu pewnie odpięcie + klemy akumulatora i sprawdzenie bezpieczników w puszce pod maską (moja dziewczyna wyczytała w necie że jest "druga puszka" którą pominąłem za pierwszym razem (sprawdziłem tylko te przy drzwiach) - nie jestem pewien ale bezpieczniki chyba sprawdzałem na podłączonym akumulatorze

                  227200 km - awaria 02844 - Lamp for Automatic Parking Function - Open or Short to Ground ( sprawdź czy działa włącznik świateł hamowania moduł Hamulca postojowego-> Bloki Pomiarowe -> blok 003,1 ) - nie sprawdziłem VAGiem bo nie przecyztałem wcześniej ale w odbiciu od ściany widziałem że światła hamulcowe dziłają ok, ps: ten błąd wczoraj udało się wykasować.

                  wymiana klocków ok 150km przed pierwszym błędem


                  co do wczoraj to kompletna porażka:
                  1 odpiąłem cały akumulator na 2h - nie pomogło
                  2 na odpiętym AKU sprawdziłem ponownie wszystkie bezpieczniki w obu skrzynkach (również miernikiem): nie pomogło
                  3 odkręciłem koło - próbowałem odpiąć wtyczkę od silniczka - tak zapieczona że poległem, mało brakowało a bym ją połamał więc odpuściłem (identyczna wtyczka jest przy czujniku płyny chłodzącego - ta wychodzi bez problemu ale do tamtej zrobiłem 4 podejścia łącznie z leżeniem pod autem i ani drgnie
                  4 VAG pokazał brak reakcji prawego silniczka na komendy (adaptacja & bloki pomiarowe)
                  5 próbowałem zdemontować podszybie ale poległem na wycieraczkach - są tak zapieczone że nie jestem w stanie ich zdjąć bez ściągacza... (próbowałem lekko opukać, wd40, szrpać, dźwigni ale nauczony doświadczeniem nie chciałem przesadzić (jak robiłem to w mojej octavii przed świętami zakończyło się wymianą szyby)) - odgiąłem w miarę możliwości plastiki ale nie dostrzegłem nic podejrzanego
                  6 zrezygnowany spróbowałem "ostatniej deski ratunku" - ponownie odkręciłem koło, delikatnie poszarpałem wtyczką (wciąż siedzi mocno bez luzów) i delikatnie postukałem w silniczek z różnych stron lekkim młotkiem (~300g) - odpiąłem aku, podłączyłem po 3 minutach i o dziwo dźwięk ustał (kontrolki jak migały tak migają ale nie słyszę beepera)
                  Laptop już był w plecaku a ja miałem delikatnie mówiąc brudne ręce więc dojechałem tak do domu, prysznic i resztę wieczoru poświęciłem mojej kobiecie...


                  chyba doszedłem do wniosku że bez mechanika (a przynajmniej kanału) niewiele zrobię... (boję się że dodatkowe szkody przerosną oszczędności)
                  pozdrawiam
                  Adam W.

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    A tak z ciekawosci spytam. Czy tam zaciski same nie powinny wrocic do pozycji 0 jak na tym filmie :?:




                    Przeciez tu gosc praktycznie bez uzycia sily chowa tloczek, a tu kombinowales jak cholera, wiec moim zdaniem zacisk jest uwalony, bo przekreciles na sile tloczek. Tu widac, ze gwint tloczka jakby sie chowa, a potem normalnie tylko wciskamy tloczek.[/youtube]
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • Geralt
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 589

                      #11
                      Zamieszczone przez Maicroft
                      A tak z ciekawosci spytam. Czy tam zaciski same nie powinny wrocic do pozycji 0 jak na tym filmie :?:




                      Przeciez tu gosc praktycznie bez uzycia sily chowa tloczek, a tu kombinowales jak cholera, wiec moim zdaniem zacisk jest uwalony, bo przekreciles na sile tloczek. Tu widac, ze gwint tloczka jakby sie chowa, a potem normalnie tylko wciskamy tloczek.[/youtube]
                      tłoczek w miarę swobodnie się obracał do okoła własnej osi ale za cholerę nie chciał się chować (mam taki ~18 częściowy zestaw do klocków ale jak pisałem nie mam odpowiedniej 3 pionowej nasadki bądź co bądź po dobroci nie chciał w ogóle - dopiero jak kumpel przyjechał ze ściskiem stolarskim daliśmy radę na zasadzie 60 stopni obrót tłoczka, ~1/2 obrotu ściskiem - szło bardzo opornie) - w życiu wymieniałem klocki już kilkakrotnie i nigdy nie miałem choćby 30% tych problemów...

                      [ Dodano: Wto 11 Mar, 14 18:05 ]
                      ps:
                      "BTW. Masz Auto hold czy nie?"

                      nie mam
                      pozdrawiam
                      Adam W.

                      Komentarz

                      Pracuję...